Vappu laitto sinänsä kivoja kuvia ja kerto ihanasta Irkusta, mutta tosi tärkeet jutut se jättää sanomatta, niin mää sanonki itte!

Mulla on oma treenipaikka Takuilla ja mä meen agilityä. Kahdesti jo oon menny, ja meen reippaasti putkee ja pussia, ja taisinpa mennä siivekkeiden välistäkin, paitsi oli niin kiire syömään herkkua etten oo varma oliko siinä jotain siipiä tai siivekkeitä vieressä vai ei. Kuulemma mulla on kova kotitreeni paikallaanolosta, juurijoo, se on vaikeeta. Ja tylsää. Mitä agility taas ei ole. Vapun treenit on mun jälkeen, mutta siitä tulee kauheen paljon odottelua. Opettelen kuulemma sitäkin samalla. Boksissa makailua. Hohhoi. Vankilassa pitävät raukkaa. No, nyt Vappu lupas olla joulukuun harkoista kokonaan poissa. Siis mulla on vaan se oma kakstuntinen siellä hallilla, sen mä jaksan.

Sit mä oon käyny hoidossa mummolassa! Olin saman tien useamman tunnin. Se oli sillon kun Vappu meni kattoon jotain näytelmää tai mitä lie, oisko siellä ollu K1-ikäraja tai jotain kun en nelikuisena päässy. Mummu ja tuta otti viereen pötköttään kun itketti vähän, ja sit oli ihan mukavaa. Sitäpaitsi! Upeeta! Mun omat Hanna ja Siiri toi Voi Ihmettä! Mukanaan Mun Koti-kodin Ihimisiä! Ne tytöt ja sen tädin! Siis äipän, tai siis. Nyt mä hämmennyn. Siis ei Mangoo, mut sen toisen ei-enää-mut-ennen äidin. Helkyn! Ihanaa! Ne leikki ja silitti ja mä kiitollisena purin niitä, kun mulla on kuulkaa ihan uudet etuhampaat!

Sit kuulkaas vielä! Mä oon tullu isommaks pojaks, ja multa lähti viikolla samana päivänä molemmat alakulmurit! Jukra! Puntarilla mä oon viis kiloo ja agiliitoharkoissa testattiin hienoo kulmamittaa ja mulla oli kauheen hyvä säkä eli 29,5 cm. Mä kyl aattelin tässä kasvaa vielä ja parrankin aattelin kasvattaa kohta. Pieniä tupsuja jo ois. Sit mä kuuntelen tarrrrrkasti mitä sanotaan, välillä nostan oikein hienosti korvatkin ylös. Nukkumaan mä oon ruvennu ihan Hannan vieressä, mieluummin peiton alla. Se kun on sairaslomalla päättäny, että mä oon hyvä lääke jos oon oikein lähellä. Ei Jarikaan kovin vihanen oo, jos oon oikein nätisti.

Aatelkaa, kaiken tän Vappu jätti kertomatta, rontti. Vaikka leikkimään se on joskus hyvä. Vetolelut on vaan menny piiloon kaappiin, mutta kyllä me vähän riehutaan.

Terveisin Merri, jo neljä ja puol kookoo