Ollaan menossa ylihuomenna näyttäytymään yhdelle tuomarille, joten vois kyllä edelliset tekstit jo kertoo. Siis melkein kaks viikkoo sitten oli semmonen erkkari, että oli parisataa parsonia. Me jo ovella tapeltiin keskenämme, että oli terrierihenkistä se meininki, kun meitä oli paljon lähekkäin.

Mä sain mennä pomppimaan kehään Helin kanssa, joten mut pystyttiin arvioimaan tällä kertaa. Yritin olla pupujussi, mutta jotenkin se Harto Stockmari kerkes mut näkemään ja tällasta se sano:

"Maskuliini jun-uros, jolla oikeat mittasuhteet, hyvä pää ja purenta. Turhat jäykät korvat, jotka saisivat laskeutua paremmin. Hyvä kaula ja runko, rodunomaiset kulmaukset, hyvä häntä. Liikkuu ryhdikkäästi, mutta tarvitee harjoitusta saadakseen kaikki neljä raajaa maahan." JUN ERI. JUK4.

Mä siis sain vaaleenpunasen nauhan ja pääsin lopukskin kehään ja musta otettiin lehteen kuva. Heli sano, että se ymmärtää Hannan sanoja, että mun kans tulee hiki. Joo. Ei mun kanssa vähällä pääse, mutta mä oon kultamussukka silti.

Mun veli Elvis oli kaikista, kaikista paras eli semmonen roppi! Onnea vieläkin!

Ai joo. Oli Vappukin kehässä. Ison kehän viimesenä se vähän kyllästy, eikä jaksanu kun laahustaa ja sai sitten vain punesen nauhan. Nätti se on silti ja mun oma kaveri (vaikka joskus tapeltaski). Sillä oli ulkomaanelävä tuomari, Karen Rimmer, UK. Se sano tämmöstä:

"Feminine head, correct bite. Dark eye. Good harsh coat. Easy to span. Movement lets her down." AVO EH.

Mun mielestä olis enempi voinu sanoo, jos kaukaa asti tänne vaivautuu, mutta on sillä karkee takki päällä ja sitä on helppo rutistaa kylkiluista tai jotain.

Kerronpa tässä samalla, että oon harjotellu vielä lisää kävelemistä, kun tosiaan Hämeenlinnaanki mennään ulkomuotoo näyttämään ja sit oon agiliidelly. Meillä oli ekat halliharkat ja muistin viime talvelta sen paikan! Menin ihan perunoiks. Hauhau. Sit jouduin vähän jäähylle autoon, mutta harkat oli paremmat kuin aikoihin, ja pystyin tekemään pikku juttuja ilman hihnaa ja välillä olin lähdössäkin ilman että mun pannassa roikku joku. Että edistyn kuulemma. Tykkään agiliidosta tosi paljon.

Terveisin turhien korvien omistaja Merri (ei kai se olis tarkottanu turhaN paksut korvat, mut ku lapussa lukee turhaT)