En kuulkaa juuri korvaani lotkauta sille mitä yksi Kumpumäen setä (Veli-Pekka) musta saneli Jyväskylässä lauantaina. Väitti mua Hyväksi. Olen, olen, mutta lisäksi tosi eksellentti oman perheeni mielestä, niin että olkoon koko jätkä. En välitä siitä. Mulla on romahtavat liikkeet ja ryhditön kaula. Just, just. Oikeesti siis siellä oli hyvän hajuinen matto, jota taisin vähän innokkaasti haistella kun piti kipittää. Myönnän. En kävellyt nätisti, kuten yleensä näytelmissä. Mutta että ryhditön. Ite oli. Olkoon, sillä on oikeudet sanoa meistä mitä vaan. Protestoisin henkilökohtaisesti ainoastaan tuota säkäkorkeutta, kun mun tietoon mä olen 33-34 cm korkea, ja just sen pitääkin olla.

Sit vielä semmoista, että olin siis Jyväskylässä asti, enkä päässyt mummolaan ollenkaan! Siis kummaa, ne ei ollu kuulemma kotona. Olisin halunnut pussata tutaa ja mummua!

1484948.jpg

Jyväskylä KV 19.4.2008. AVO H.

Lanneosaltaan hieman pitkä narttu. Hyväilmeinen narttumainen pää. Hyvät pienet korvat ja hyvä pigmentti. Säkä saisi olla korkeampi. Hieman lyhyt ryhditön kaula. Erinomainen rintakehä ja luusto. Hyvin kiinnittynyt häntä. Riittävät takakulmaukset. Erinomainen karvapeite. Ihastuttava luonteeltaan. Saisi olla liikkeessä ryhdikkäämpi, tahtoo romahtaa etuosaltaan. Hyvä taka-askel.

Mitään uusia pyttyjä ja ruusuja ei siis annettu. Eikä tarvinnut toista kertaa mennä kävelemään muitten koirien kanssa. Vanhat pytyt (ja paljon muita paikkoja kotona) koristeltiin sunnuntaina, kun meille pelmahti iso joukko isoja perhosia (ja yksi ampiainen). Mä jouduin olemaan välillä makuuhuoneessa, mutta sitten pääsin sylissä juhliin mukaan. Kakkua en saanut, mutta oli kiva nähdä noita lapsia. Ovikelloa ei vain olisi tarvinnut soitella. VUHMURHAU!¨

1484946.jpg

1484947.jpg