Mua ei ymmärretä. Kolmen kohdan todistelu:

1) Kävin Lahdessa, jossa oli koiralaumojen lisäksi ihmisiä, joista itseään tärkeimpänä piti Markku Kipinä. Sille oli varmaan toitotettu liian monta kertaa elämässään 'Hyvää Vappua', koska sen mielestä mä en ollut Hyvää (H) kummempi. Ja pah, sanon minä! Kostoksi poistun kehistä ja jään (melkein kokonaan, tai siis osa-aikaisesti) eläkkeelle koko näyttelijän työstä. Pitäkää H:nne. (Höpsis mää oikeesti oo moksiskaan.) Se sanoi musta näin:

Hyväkokoinen mittasuhteiltaan erittäin hyvä narttu, jolla hieman liikaa poskia. Hyvät korvat, silmät ja purenta. Hyvä turkki, häntä kääntyy selälle. Hyvin kulmautunut takaosa, erittäin avoin edestä. Liikkuu hyvällä taka-askeleella, turhan korkealla askeleella edestä. Tulisi esiintyä ryhdikkäämmin.

Sen myönnän, että taas oli vähän vaikea kävellä hienosti. Viime viikolla mulla oli romahtavat etuliikkeet, nyt korkeat. Juu-u. Mun matikalla mulla on kyllä sopiva määrä poskia, vai ottaisko pois oikeen vaiko vasemman. Kaks mulla vaan on. ;-)

2) Musta ei oteta enää kivoja valokuvia! Jos en ois tunkenu mukaan, kun emäntä halus kuvatodisteen että on käyttäny ompelukonetta, en olis ollenkaan missään kuvissa. Jo nyt on maailma omituiseksi mennyt. Mä olen kuitenkin Kaunis, Rohkea, Ihana ja Hyvä.

1505643.jpg

(Olen suorittanut viikonlopun aikana paljon käsityöhön liittyvää laaduntarkkailua. Läheltä!)

3) Tässä talossa on vieläkin ihan väärät käsitykset Pastorinaisten ruuankulutuksesta, laadusta ja määrästä. Tässä päästään siihen otsikon lupaamaan haisuasiaan! Sain sentään lauantaina muutaman tunnin olla ihan yksin kotona, ja hain itse ruokaa. Ohjeistan nyt teitä, sisaret ja veljet, joilla on kotona yhtä vaikeaa ruuansaannissa (siis ihan vaan jonkun pienen kanansiiven olin saanut aamulla, yhden pienenpienen).

Jos barffiruokasi on ollut muutaman päivän liha- ja luuvoittoista, ja tunnet tarvitsevasi kasviksia, ovat marjat mitä mainioin lisä ruokavalioon. Suosittelen lämpimästi kuivattuja karpaloita, erityisesti mustikkamehulla maustettuja ja värjättyjä! Niitä esiintyy pienissä muovipusseissa, joita voit löytää lattialle jätetystä olkalaukusta. (Se läppä kannattaa ensin siirtää syrjään, ja sitten vähän kaivella muun roinan seasta se marjapussi. Ei kannata syödä sitä muovia.) Syö mieluusti koko annos, muuten se voidaan sinulta poistaa. Nyt varoitus: kannattaa varmistaa, että joku on piakkoin tulossa ulkoiluttamaan, ellet tykkää kakata sisälle! Itse havaitsin, että neljän ja puolen tunnin yksin kotonaolo oli melkein maksimaalinen aika. (Kerkesin! Tähän aikarajaan kannattaa varautua noin desilitran marjamäärällä.) Sitten homma haisemaan ulkona. Mielellään metsässä. Tavaraa riittää runsaasti, saat kätevän suolihuuhtelun ja varmistat itsellesi pitkähkön iltalenkin.

Päätän raporttini täältä tähän. Terveisiä kavereille!