7 faktaa maailmannavasta eli musta ittestäni, kun kerta Romeo-veli haastoi kertomaan

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

1. En tykkää kun toiset koirat tulee perää haistelemaan. Varsinkaan heti kun on tavattu. Murahdan, ärisen tai haukun / kiljun jokaiselle, oli kaveri tai ei. Sitten jos ollaan lenkitelty jo vähän aikaa yhdessä, voin olla silti ihan kaveria – tai melkein, riippuu kuka siinä on. Lisäksi: olen rasisti. Mitä isompi ja mustempi koira, sitä kamalampi. Noitten yksien kaksijalkaisten mielestä mä oon vain epävarma ja siksi pidän meteliä, mutta ainakin omasta mielestäni oon aika mahtava ja pelottava kun räkytän.

 

2. En tykkää uimisesta. Ei ole kivaa, jos tassut ei yletä pohjaan. Vedestä tykkään kyllä. Kahlaan ojat ja lätäköt, räiskin järvenrannassa omaa loiskuntaleikkiäni, jossa lyön vuoronperään rytmikkäästi etutassuilla vettä ja kääntelen päätä pyydystäen suulla roiskeita. Se on kiva leikki!!

 

3. Syön mielelläni kaiken tarjotun ruuan ja hankin myös itse ravintoa. Mulle on joskus syötetty 15 kpl hiilitabletteja ja napsin ne napaani suoraan kupista yksi kerrallaan oikein reippaasti. Pöydältä, työtasolta ja sohvalta syön kaiken mitä unohdetaan esiin: leipää, leivonnaisia, karamelleja. Kerran söin jääkaapista pelliltä rahkapiirakkaa, kerran juuri kuorrutettuja piparkakkuja pöydältä, karkit olen vienyt monesti joltain liian huolimattomalta kakaralta. (Irtokarkeista syön mieluusti kaikki muut kuin väkevät salmiakit. Nekin pureskelen ennen kuin syljen lattialle.) Herkkua on mm paprika, porkkana, kaikki liha ja leipä. Tuore kurkku ei ole kovin ihmeellistä, mutta salaattia voin syödäkin.

 

4. Olen mamman tyttö. Kun isoin emäntä nukkuu pitkään, minäkin nukun. Myöskään lenkillä ei ole yhtä kivaa, jos se nainen ei ole mukana. Sillä on pehmein sylikin. Voin vahdata vessan oven takana, että emäntä tulee pois. Sama jos se on suihkussa. Olen mieluusti samassa huoneessa, vaikka iltaisin joudun nukkumaan huonosti ja huokailemaan, kun ei se tule ajoissa yläkertaan unille. Odotan olkkarissa, että vihdoin ja viimein mennään ylös. Poikkeus: nuorin emäntä voittaa joskus yökumppanuuden. Isoon sänkyyn kun ei ole pääsyä, ja nukun normaalisti lattialla sen vieressä omalla pedilläni, voin mieluusti vaihtaa yönukkumapaikkaa Siirin huoneeseen, koska siellä olen nyt parin kuukauden aikana saanut nukkua sängyssä! Huippua!

 

5. Pelkään portaita. Vaikka kotona on asunto kahdessa kerroksessa, ja juoksen sujuvasti kerroksesta toiseen tuhatta ja sataa (mieluusti kuitenkin menen tasan samaan tahtiin sen isoimman emännän kanssa), ulkona ja vieraissa paikoissa en millään tahtoisi mennä portaista. Varsinkin avoportaan on kamalat! Mummolassa menen ihan seinän vieriä pitkin, kun siellä on se (kaikuva) porraskäytävä kerrostalossa. Muuta pelottavaa: sateenvarjot, naapurin pikkutyttö, isot koirat. Pienenä pelkäsin 1,5 litran cocispulloja, mutta en enää.

 

6. Rrrrrrakastan ihmisiä! Menen kultamussukoistani ihan mutkalle!! Häntä melkein katkaisee mun vyötärön, kun on ihan pakko vatkata koko kroppaa. Nuolen ihmisiltä naamat märäksi, jos vain annetaan (ja joskus vaikkei annettaiskaan). Tämän kohtelun saa kaikki ihanat, joita on kymmeniä !! (Oma perhe, mummu ja tuta, naapurin Hilkka, naapurin poikien isäntä, Riitta, Leena, Marika, Tuija, jnejnejne…) Ihmiset vaan on niiiiiiiin ihania! (Paitsi naapurin pikkulikka 1 v,  ja Siirin ystävä L. Ne on kamalia!)

 

7. En piittaa säännöistä enkä pelkää rangaistuksia. Mua ei yhtään hävetä, että jos mua ei viedä ajoissa ulos, voin vaikka kerran kuussa kusaista lattialle. Kun on hätä. Ei tunnu yhtään missään. (Jotku kuulemma noloilee tollasta, miks hei.)

 

Mulla on vähän huono matikkapää, joko tää tähän loppuu? Enhän mä vielä sanonut mitään esim. autojen jahtaamisesta, kuoppien kaivamisesta ja nuuskuttelusta, kivoista kävyistä, karkailusta, hännän jahtaamisesta, metsistä, näytelmäkäytöksestä, ja kaikesta muusta kivasta. Niistä pitää sitten lueskella täältä blogista ihan muuten vaan. Haastan itsestään 7 faktaa kertomaan Mangon ja Mimmin.