En mä siellä viime kevään (10 kerran) alkeiskurssilla ehtinyt oikein oppimaan, että niitä esteitä voi mennä myös useamman peräkkäin. Oli ihan epävarma olo, kun pari kertaa yritettiin mennä hyppy-hyppy-putki. Jäin haahuilemaan. Ei Emäntäkään ollenkaan tiennyt mitä käsillään tekisi, kun ei sille ollut kerrottu.

Nyt olen GimmelVillen kylässä saanut kertoa Emännälle, että sillä huitomisella on väliä. Siellä mulla oli kaksi hyppyä peräkkäin ja targetilla namia. Olin nopea. Myös varastamaan karkkeja. Hypin kyllä niitä hyppyjä mielelläni. Sitten saatiin läksyjä, että mä vaan seurailen kättä ja kurvailen ja Emäntä tanssii omia aikojaan valssia.

Eilen sain mennä takkuilevalle maneesille syömään hevonkakkaa. Tai oli siellä monta vierasta koiraa ja paljon Emännän mielestä painavia esteitä. Ihan yöllä sielläkin oltiin, mun nukkumaanmenoajan jälkeen, mutta autossa sai nukkua jos ei ollut maneesissa. Sielläpä sitten uusi kiva täti Sarvis antoi meidän yrittää samaa mitä ne muutkin teki, mutta yhdessä paikassa menin eri suuntaan sitä hyppyä. Mun ihan eka rata oli kuusi hyppyä ja putki, ja mä menin ne kaikki! Monta kertaa mentiin vaan vaikka kolme hyppyä kerrallaan, ja joskus monta. Mulla oikein syttyi pieni lamppu päässä. Valaistuin. Kivaa. Me mennään sinne sitten monta kertaa, vaikka se on niin myöhään ja siellä on sitä kakkaa. Sitäpaitsi en olisi saanut välillä juosta katsomaan niitä muita koiria, mutta kun mä oon niin nopee, niin kävin kuitenkin. En edes pahasti huutanut, kävin vaan kattomassa että miks ne keppejä tekee siellä reunassa.

Mun kavereista melkein kaikki osaa liidellä. Mäkin haluan oppia. Emännän tuulimyllykädet vaan on ihan älyttömän turhat huidakkeet ja sen jalat liikkuu liian hitaasti. Ehkä sekin vähän oppii. Mä voisin vissiin opetella menemään vähän enempi ihan itse, niin sen ei oo pakkokaan tulla sikanopeaksi.