Löytyipäs kuvat yöllä. Sihteeri vain valitteli joskus yhden jälkeen, ettei jaksa siirrellä ja vatkata ja veivata ja kirjoitellakin vielä. Ärsyttävää!

Me yhteisponnistuksin kirjoitetaan kuukauden jutut nyt vuorokauden aikana. Kuvia olkaatten hyvät. Samalla tulee esiteltyä sitä ryhmää. Kuvat on harkoista 11.6. Suuren osan on ottanut Hanna, osan (etenkin Vapun harkkakuvat) harrastusapulainen Siiri 7 v.

Alkeiskurssi oli Parson-yhdistyksen järjestämä, mutta toki me otettiin yksi hieno mies vierailemaan. Rocky on isosta koostaan huolimatta nuori ja ihana. En pelännyt sitä kuin ihan aluksi. Hassua kun me pienet valkoiset mentiin ihan sata lasissa ja kouhotettiin, ja sitten oli tuo iso ja arvokas, joka helmat heiluen arvokkaasti käveli esteiden yli / läpi jne. Kiva kun mäkin sain oppia ettei vieraan näköiset koirat ole vaarallisia. Aina. Edit: Rockyllä on blogikin.

732332.jpg

Isoin meistä pelkäsi vähän korkeita kontaktiesteitä. A madallettiin.

732326.jpg

Kontaktista saa namia.

732325.jpg

Lähempää

732333.jpg

Tuure oli toisesta ääripäästä noin käytökseltään. Kovin vauhdikas ja äänekäs kaveri ja ihan yhtä nuori kuin Rocky. (Muistaakseni.) Juu ei me koirat niin valtavan hyvin osata kalenteria. Ihmiset auttaa.

Vuoron odottelua. Edit: No täähän onkin vissiin Flora??! Tainan oma koira... Oli seurana ja vähän mallia näyttämässä, kun on enemmän treenannut.

732334.jpg

A:lla on vauhtia. Wow!

732339.jpg

Alastullessa me muut vähän pysähdyttiin nameja syömään, mutta Tuure-pojalla on niin kiire, ettei aina ehtisi. Ei ole kuulemma helppoa ottaa kuvia.

732344.jpg

Puomillekin poika ehti. Huomatkaa, että meidän alkeissa hihnalla tarvittaessa jarrutetaan kontaktiesteiden vauhtia. Varsinkin siinä alastulossa. Aluksi. Me kyllä opittiin sit itekki pysähtymään, toiset aiemmin, toiset myöhemmin.

732340.jpg

Romeosta ei näissä harkoissa olekaan kuvia. Se olis se kolmas poitsu. Olikohan sillä tona päivänä se mahatauti? Onneksi oli kuvia toisista harkoista kans.

Tyttöjen kans ei oo yhtä kivaa kuin poikien, vaikka harkkaaminen vähän auttoi mua ymmärtämään, ettei aina ole kurjaa jos tytöt tunkee samaan paikkaan. Silti voi tehdä kivoja juttuja. Paitsi jos on liian kipee.

Mua välillä ärsyttää toi Lotte, mut kyllä säälitti, kun yks tosi iso eläin (joku heponen) oli kävelly sen tassulle, ja sit kun oli kipsi, niin sai vaan joskus vähän mennä esteitä. Aika style kyllä toi vaaleenpunanen. Loten emäntä Anscu kyllä oli mahtava kun kävi mua autolla hakemassa harkkoihin, kun Hanna oli töissä. Ne asuu meidän lähellä. Oon vähentäny Lotelle murisemista paljon. Joskus harkkojen jälkeen käveltiin hihnassa metsässä ihan vierekkäin ja sovussa. Mä oon kehityskelpoinen.

732329.jpg

Lotte meni vähän esteitäkin - varovasti. Hitsi kun ne kuvat ei onnistuneet.

Toinen tyttö kyllä suututtaa mua aina. Sitä kyllä tullaan varmasti näkemään agikisoissa, on nimittäin sairaan nopee ja sikahyvä oppimaan kaikki jutut heti ihan oikein. Sillä on taitava emäntäkin, niin on helppo treenata. Sanokaa mun sanoneen, Trixie (kirjotetaankohan se noin?) on vielä joku päivä agivalio!

Tässä puomillajuoksunäyte.

732336.jpg

Kuvaaja ei oikein ehtinyt mukaan tilanteisiin. Siispä loput kuvat on kontakteilta.

732337.jpg

732338.jpg

Siitäkin on kiire pois.

732335.jpg

Koska minä olen maailman napa ja keskipiste ja sitäpaitsi tää on mun blogi, loput kuvat on musta itsestäni. Jotenkin häiritsee, kun toi ämmä näkyy niissä kans, mutta onhan se kivaa, kun se päästää mut leikkimään liitelyä ja siellä harkoissa saa mahan täydeltä herkkuja.

Mun mielestä noi kontaktiesteet (ja sit rengas, mut siitä ei oo kuvia, ei muistaakseni silloin harkattu sitä) on ihan parhautta. Niissä saa mennä lujaa ja pysähtyä kuin seinään. Mun juttu! On!

Ekaks A-este. Ylös! (Käsky: kiiiiiipeeee) (Näkyispä jotain...)

732342.jpg

Alas toista puolta. (Ihmiset on aika lennokkaita, heh.)

732348.jpg

Hienosti pysähdytään alas. Tarkoitus on olla takatassut laudalla ja etutassut maassa. Namia tulee.

732328.jpg

Namia saa lisää.

732324.jpg

732330.jpg

732347.jpg

Ja vielä kun tulee pois vasta kun pyydetään, saa LISÄÄ namia! Ihan huippuharrastus!

732331.jpg

Hanna sanoo, että ihminen ei voi harrastaa agilityä jos miettii näyttääkö hassulta. Ymmärrän kommentin, kun katselen näitä kuvia. Siellä kentällä vain keskitytään siihen mitä tehdään. Edes mä en ehtinyt karatakaan kuin kerran koko kymmenen kerran kurssilla. (Olin vähän ihmeissäni kun pari kertaa tehtiin esteitä peräkkäin. En tajunnut miksei lopeteta, kun on yksi tehty hyvin. Otti pattiin kun en tiennyt mitä tehdään ja lähdin vähän haahuilemaan. Seuraavalla viikolla oli taas hauskempaa.)

Toinen kiva kontaktijuttu on toi puomi. Mua ihan ärsyttää kun muut menee sitä ja pitää odottaa vuoroa. Tässä mä oon ite puomilla.

732346.jpg

Lopussa ihmisetkin jarruttelee. (Taas saa nauraa.) Mua ei näy ton läskin takaa. Pöh.

732327.jpg

Toivottavasti viihdyitte kuvakavalkaadissa. Tervetuloa blogiin toistekin!

Kais tästä hyvin näkyy miten asiallinen harrastus tää on?!?!

(Sit näkyy kans, että meidän kenttä on huonossa kunnossa. Kaikki jotka haluis Ylöjärvelle talkoisiin repimään pieniä puuntaimia sieltä voi ruveta ilmotteleen. Me oikeesti pidetään jotkut talkoot. Talkoilla noi parsonistien esteetkin on tehty, paitti mitä on jouduttu ostaan niinku putki, mutta senkin rahat on ensin talkoilla ansaittu mätsäriä pitämällä. Ja ne on yhdistyksen esteet.)