Mun emäntä on ihan pässi, kun ei se muka ehdi tänne kirjoittelemaan. Kuitenkin kirjoittelee omaan blogiinsa. Ihme akka! Oli jo unohtanut hallintatunnuksetkin tänne, mutta onneksi ne tuli sähköpostilla.

Sentään on ollut aikaa leikkiä mun kanssa narulelun vetoa ja semmoista. Syliinkin olen viime aikoina halunnut + päässyt, ja ihmiset uhkailee, että se ja ulkona lisääntynyt ärhentely (poikakoiriakin kohtaan!) olisi jotain peeämässää eli kohta olisi taas pidettävä housuja. Katotaan nyt.

Ihan ilman vaatteita on ulkona pärjännyt! Tykkään kun tulikin ihan oikea kevät! Ulkona on niiiiiiiiiiin paljon iiiiiiiiiihania hajuja! Metsässäkin on ollut helppo juoksennella, kun lumet on melkein kokonaan sulaneet. Kyllä mä juoksenkin siellä lujaa!

Näyttelyssäkään ei tarvinnut muita vaatteita kuin sen näyttelyremmin. Odottelin vuoroa ja istuin kauan sylissä. Melli istui osan aikaa vasemmalla puolella ja oma äiti (en kyllä oikein tuntenut enää sitä Nappia) oikealla puolella. Vähän tahdoin molemmille murista. Mellikin oli kiukkuinen, kun sillä oli semmoiset juoksut.

Kehässä olin aika nätisti vaikka itse sanonkin. Ja nätti. Sen huomasti tällä kertaa tuomarikin. Se oli tullut jostain Iso-Britanniasta ja sanoivat sen nimeksi Les J. Price. (Mikä ihmeen hintalappu?) Mut se valitsi onneksi junnunarttujen ykköseksi ja antoi sen vaaleanpunaisen nauhan lisäksi. Olin siis ERInomainen. Niin ne muuttuu arvostelut. Ähtärissä musta ei tykätty, nyt tykättiin. Ihan kumma meininki. Kaveritkin pärjäili. Oli ihan mukavaa, ja mulle ostettiin kaappiin uusi lateksisika odottamaan kunnes olen tehnyt vanhasta tarpeeksi paljon pekonisuikaletta.

Tässä se arvostelu. Kuten moni on netissä ja livenä hämmästellyt, kehäsihteeri ei osannut juuri yhtään englantia ja teki kummallisia virheitä, mutta mulla oli simppelit arvostelut, ja varmasti keskimääräistä vähemmän 'pianovihreitä':

good head Fem. and typical medium dark eye good ears, good neck, correct coat average ang. front and rear good bone and feet, moved and showed well

Ehkä olisi ollut ymmärrettävämpää, kun olisi pikkaisen enemmän ollut välimerkkejä... Olin erinomainen laatuarvostelussa, mutta sanallisesti vain koko ajan 'good'... Kumpikohan silmä mulla on feminiininen ja tyypillinen keskitumma silmä? Vai oisko fem and typical erillinen juttu? Ihan sama!

Ei ole muuten yhtään kuvaa itsellä, kun kamera oli samaan aikaan Norjassa hiihtämässä. (Tai Riikka hiihti.) Mangon sivuilla riekun junnunarttukuvassa (kuva 8) ja toisessa kuvassa (kuva 9) olen ihan jopa paikallani pää kenossa. Kiitos muuten Mangon väelle kuvaamisesta. Kivat kuvat on muistakin tutuista. (Mango: En ole teidän blogiin kommentoinut ihan laiskuuttani, kun sinne pitäisi johonkin taas kirjautua.)

Muiden menestyksestä mainitsen nyt vaikka sen, että kiva Krista oli VSP (se on toiselta poskeltaan ihan mun näköinen, mä fanitan sitä!) ja iskä-Jaska oli ROP. Veli-Romeo ja sisko-Veera sai kans ERIt. Jes!!