Oikeasti meillä on puhuttu raakaruuasta ja luista, mutta keksin itse ratkaisun tähän massuvaivailuun. Kun ruuan jakelussa on puutteita, otin itse lelukaapista hampurilaisen.

536219.jpg

Se on vinyyliä. On lakannut vinkumasta, mutta tykkään siitä niin paljon, etten raatele. Pidän suussa oikein nätisti ja heittelen välillä. Se pomppaa tosi kivasti lattiasta. Usein käy sitten niin, että se jää sohvan tai telkkaritason alle jumiin. Silloin on harkittava rupeaako komentamaan ihmisiä kovalla ja kimeällä haukulla (jota ne ei halua totella, kumma kun eivät jo opi!) vai yrittääkö raapimalla ja kurottamalla. Usein on tehtävä ensin jälkimmäistä ja sitten haukuttava kuitenkin.

536220.jpg

536278.jpg

536269.jpg

(Vauhtia on sen verran, että ei voi tulla tuon tarkempia kuvia.)

Sunnuntai-iltana testattiin, miten riittää vielä yhdeksän aikaan kuvausvaloa ulkona. Olen nimittäin kuljetellut tuota hampurilaista pari päivää mukana myös ulkona.

536225.jpg

536217.jpg

Välillä tulee joku tärkeä haisteltava, ja sitten lelu on pudotettava - hetkeksi.

536243.jpg

Mulla kun alkoi juoksut, olen itsekin aika tarkka haistelemaan. Pojat jättää niin jänniä hajuja!

536264.jpg

Hannalla on semmoinen päähänpinttymä, että jos otan lelun ulos mukaan, mun on se itse kannettava koko reissun ajan. Jos meinaa unohtua hajupaikoille se tavara, niin Hanna käskee: "Lelu", ja mä haen sen ja poimin suuhun. Ja matka jatkuu.

536263.jpg

Yhden kerran eilen sillä akalla (ilkiö se joskus on) meni hermot sen lelun vahtaamiseen, ja otti mokoma omaan käteensä sen ja laittoi taskuun! Siitä seurasi tällaista kävelyä:

536266.jpg

Ihan koko ajan oli tuijotettava, että saako sen hampparin takaisin vai ei!

Olen muuten mielestäni tosi kaunis.

536230.jpg

Takaa kuului joku ääni.

536270.jpg

Lelujen kanssa ulkona ollessa pitää olla varovainen! Onneksi mä olen hihnassa, kun mä en itse ihan aina (hehheh) muista varoa autoja. (Jepjep. Jahtaisin niitä silloin tällöin mielelläni.)

536273.jpg

536271.jpg

Sain luvan hakea...

536275.jpg

Tosi epätarkkoja kuvia, mutku mä oon niin sairaan nopee! (Ja kuvaaja hidas.)

Mä näin kans melkein pelottavan muovipurkin ulkona. Piti sinne kuitenkin kurkistaa, jos olisi vaikka ollut ruokaa sisällä.

536234.jpg

536259.jpg

Vielä yksi juttu joka mua askarruttaa, ja sen kuva on 'tahallaan' liikkuvainen, koska se kuvastaa vauhtiani. (Täytyy joskus opetella laittamaan tänne videoo...)

Siis kun sanotaan käsky "Juokse", saa painella niin paljon kuin pystyy. Hihnassa on yleensä joku hidas kiviriippa hölkkäämässä perässä. Se on kivaa. Muttamutta. Kun hidastetaan juoksun jälkeen kävelyyn, ei saisikaan vetää. Epäloogista! Epäreilua! Eppaa, eppaa, eppaa! Ei ole mun vika, jos en tuollaista muista. Ei tee sensee.

536227.jpg

Kaikille niille, joiden perheet osaa kuvata kauniita ja onnistuneita ja tarkentuneita kuvia parsoneista (tai miksei muistakin melkein yhtä nopeista koiraroduista) Terveisiä ja Onnea! Meillä siitä ei tule yhtään mitään.